Kun teemme virheen, josta toinen osapuoli kärsii tai pahoittaa mielensä pyydämme anteeksi siltä jota asia koskee, mutta kas kummaa, asiakasta tämä ei tunnu ollenkaan liikuttavan. On todella masentavaa kun olette haukkuneet meidän ties mihin maan rakoon, koska olette mielestänne palauttaneet kirjat, joista on tullut muistutus ja me sitten olemme etsineet niitä kaikista mahdollisista ja mahdottomista paikoista kirjastossa, kyselleet jopa muista kirjastoista ja sitten ne ilmestyvätkin palautuslaatikkoon tai jopa tuotte ne itse kirjastoon! Eikö yhtään tule mieleen, että kun on pannut oman mokansa toisten syyksi joskus härskinkin haukkumisen saattamana, olisi aika laillakin aiheellista ja kohteliasta pahoitella asiaa?
Tosin: urani alkupuolella sattui tapaus, jossa asiakas oli omasta mielestään varsin varmasti
palauttanut lainansa ja haukkui meidät virkailijat melko värikkäästi ja yllätys yllätys! seuraavana päivänä palasi, palautti ko. lainat ja pyysi anteeksi ruusukimpun kera. Molemmille jäi hyvä mieli.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti